۱۳۹۲ تیر ۲۹, شنبه

Notes X یک ابزار ساده و زیبا برای یادداشت‌برداری و یادآوری کارهای واجب در ویندوز

ما اپلیکیشن‌های بسیار متنوعی برای یادآوری کارهای واجب در هر روز داریم، اما در این مورد به خصوص با وجود آزمایش این همه اپلیکیشن، من هنوز «استیکی نوت»های یا همان کاغذهای یادداشت چسبان را ترجیح می‌دهم.


در واقع شخصا هر زمان از استیکی نوت‌ها استفاده کرده‌ام، چیزی را از یاد نبرده‌ام، این استیکی‌نوت‌ها رنگی ارزان هستند، می‌توانید به راحتی روی آنها یادداشت مورد نظر را بنویسید و بعد روی مانتیور، و یخچال یا تلویزیون بچسبانید.


اما من در این پست یک «گجت» برای ویندوز ۷ و ویستا به شما معرفی کنم که همین شرایط استیکی نوت‌ها را در دسکتاب ویندوز شبیه‌سازی می‌کند و حتی از جهاتی هم بهتر است.


07-20-2013 10-37-45 AM


Notes X را با حجم ۵۴ کیلیوبایت از اینجا دانلود و نصب کنید، بله فقط ۵۴ کیلیوبایت. اگر مشکلی در دانلود بود، این فایل زیپ را از اینجا بگیرید و بعد از خارج کردن فایل از حالت فشرده، نصب‌اش کنید.


بعد از نصب در دسکتاپ ویندوز چنین منظره‌ای را می‌بینید:


07-20-2013 10-26-01 AM


حالا می‌توانید به سادگی عناوینی برای یادداشت یا کار خود انتخاب کنید و در مورد آن در قسمت پایین‌تر توضیح کامل‌تر بدهید، مثلا این طوری:


07-20-2013 10-28-43 AM


یکی از مزیت‌های این گجت ویندوز، زیبایی در عین سادگی این است. شما می‌توانید با کلیک روی آیکون آچار در کنار هر یادداشت، رنگ را تغییر بدهید و می‌توانید از یک عکس هم در کنار هر یادداشت استفاده کنید.


در ضمن می‌شود به راحتی هر یادداشت را در دسکتاپ جابجا کرد و در محل مناسب «درگ» کرد.


07-20-2013 10-36-48 AM


با راست‌کلیک روی هر یادداشت و بعد انتخاب Notes X از فهرست گجت‌ها می‌شود یادداشت دیگری را به یادداشت‌های قبلی افزود.



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر