۱۳۹۲ تیر ۲۷, پنجشنبه

یک ترفند ساده ولی حیاتی برای کار با نسخه ۲٫۰ اپلیکیشن نقشه گوگل: مشاهده آفلاین نقشه‌ها

اگر جزو کسانی باشید که نسخه ۲٫۰ نقشه گوگل را برای آی‌پد و یا آی‌فون خود دانلود کرده باشید، در کنار همه خصوصیات خوب، به زودی پی می‌برید که این به‌روزرسانی مشکلی دارد، مشکلی که به خصوصی برای ما ایرانی‌ها ممکن است نمود بیشتری داشته باشد.


07-18-2013 01-03-40 AM


در نسخه ۲٫۰ خبری از نقشه‌های آفلاین نیست و معلوم نیست که چطور باید نقشه یک ناحیه مورد نظر را به صورت آفلاین ذخیره کرد.


نقشه‌های آفلاین چیز ضروری‌ای هستند، فرض کنید می‌خواهید به ناحیه‌ای از ایران سفر کنید، شما تا پیش از این می‌توانستید به سادگی نقشه آفلاین آن ناحیه را قبل از مسافرت ذخیره کنید تا بعدا حتی اگر در شرایطی گوشی یا تبلت شما نتوانست به اینترنت متصل شود، بی‌دردسر موقعیت خود را روی نقشه ببینید.


بعضی‌ها گمان می‌کردند که گوگل به سبک کارهای بدی که این چند وقت از او شاهد بوده‌ایم، با برداشتن این ویژگی یک عقب‌نشینی آزاردهنده کرده است، اما ظاهرا امکان ذخیره آفلاین نقشه‌ها به صورت یک easter egg در نسخه تازه نقشه گوگل پنهان شده است.


برای ذخیره آفلاین نقشه، باید نقشه منطقه مورد نظر را احضار کنید، آنقدر زوم کنید تا به جای مناسب برسید، حالا عبارت ok maps را در کادر جستجو تایپ کنید. همین!


07-18-2013 12-42-08 AM


حالا ممکن است این مشکل پیش بیاید که چطور کش را خالی کنیم تا بتوانیم نقشه مناطق دیگر را اضافه کنیم، باید این مسیر را بروید.


Settings > About, Terms & Privacy > Terms & Privacy > Clear application data



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر