۱۳۹۲ تیر ۲۵, سه‌شنبه

به‌روزرسانی‌ کوچک، اما بااهمیت گوگل پلاس: نمایش +۱های دوستان

علیرغم کاری که گوگل با گوگل ریدر کرد، باز هم از نظر شخصی گوگل پلاس از نظر جو عمومی و رفتار کاربرانش و میزان لینک به اخبار و محتواهای نو، برای من جالب توجه‌تر از توییتر یا فیس‌بوک است.


در یک به‌روزرسانی کوچک اما مهم، از امروز در گوگل پلاس، همان گونه که پیش از این به صورت متناوب مطالب داغ را می‌دیدیم، مطالب لایک شده (پلاس وان شده) دوستان را هم می‌توانیم در «استریم» گوگل پلاس ببینیم. تأکید می‌کنم که همه +۱های دوستان را نمی‌بینید، فقط بعضی‌هاشان را.


07-16-2013 12-41-18 AM


تا پیش از این تنها مطالب به اشتراک‌گذاشته دوستان را می‌شد دید و برای دیدن مطالب لایک شده آنها، باید پروفایل هر شخص را باز می‌کردید و بعد روی قسمت مطالب +۱ شده کلیک می‌کردید.


اما از امروز همه چیز فرق کرده است و شما اگر مطلبی را در پلاس +۱ کنید، احتمال دارد که دنبال‌کنندگان شما، مطلب را ببینند.


حالا این موضوع مطرح می‌شود که این مطلب چه اهمیتی دارد؟


اهمیت‌اش این است که اینکه شما در صورت یک کاربری خوب و دنبال شدن توسط کسانی با تعداد دنبال‌کنندگان زیاد، می‌توانید برد رسانه‌ای زیادی پیدا کنید.


فرض کنید که شما کاربری هستید که خودتان دنبال‌کننده زیادی ندارید، اما مطالب را هوشمندانه و باسلیقه در پلاس به اشتراک می‌گذارید، طوری که چند نفر با تعداد دنبال‌کننده چند هزار نفری شما را دنبال کنند و مطالبتان را +۱ کنند.


حالا هر +۱ روی مطالب شما از جانب این کاربران، دارای ارزش می‌شود، چون ممکن است به یک باره تعداد بینندگان مطلب شما از یک دایره خیلی کوچک به ده‌ها هزار نفر برسد.


از طرف دیگر کسانی که از پیش دنبال‌کننده زیاد دارند، +۱ هایشان دارای ارزش می‌شود.


پس از این به بعد به یاد داشته باشید که پست‌های باارزش و جالب شما، در محدوده اعضای حلقه خود شما محصور نیستند و می‌توانند بسیار همه‌گیر شوند.





ویژگی جدید و دغدغه امنیتی


در این میان ممکن است یک نگرانی پیش بیاید. شما تا پیش از این خیلی راحت هر نوشته‌ای که دوست داشتید +۱ می‌کردید، اما اگر +۱ پای پستی بزنید و آن پست مشکل خاصی داشته باشد، مثلا در تضاد با شخصیت غالب شما باشد، یا خود مطلب به نوعی مشکل‌زا باشد، در این صورت دیگر با چه جرأتی از این به بعد +۱ کنید؟


خوشبختانه گوگل به این قضیه هم فکر کرده است، با رفتن به این آدرس و ویرایش سطح دسترسی می‌توانید +۱های خود را تنها به رؤیت حلقه خودتان، حلقه خودتان و حلقه دوستانتان برسانید یا اینکه +۱ها را به صورت عمومی نمایش بدهید و برعکس کاری کنید که هیچ کس نتواند +۱های شما را ببینید.


پس حتی اگر این ویژی جدید برایتان مهم نیست، برای اینکه با آرامش و امنیت +۱ کنید، نگاهی به سطح دسترسی در آدرس فوق بیندازید.



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر