۱۳۹۲ تیر ۳۰, یکشنبه

برنامه «صفر و یک» – شماره صفر

خب، بالاخره یکشنبه رسید و نوبت به معرفی برنامه «صفر و یک» رسید، که وعده‌اش را داده بودم.


ما در وب فارسی و حتی تلویزیون‌های فارسی، چیزی را کم داشتیم: یک برنامه ویدئویی روزانه در مورد خبرهای دنیای آی‌تی و فناوری.


مشخص است که تا صحبت از برنامه ویدئویی می‌شود، خیلی‌ها پا پس می‌کشند، چرا که:


- خیلی‌ها تصور می‌کنند که میزان «دسترسی» ما به ویدئوهای آنلاین و سرعت اینترنت ما پایین است، پس بیهوده است که انرژی خود را صرف این کار کنیم.


- ضبط و تدوین ویدئوکست و آماده کردن شرایط یک استودیو حتی در حد آماتوری، آمادگی‌های زیادی می‌خواهد و هزینه‌هایی هم تحمیل می‌کند.


- روند روزانه کار خسته‌کننده است و انرژی زیادی می‌خواهد. پیش از این شخصا من تجربه درست کردن پادکست و ویدئوکست داشته‌ام و می‌دانم یک برنامه کوتاه، گاهی ده‌ها برابر زمان برنامه، زمان می‌گیرد.


- یکی از دلایلی که کلا شکل صوتی یا تصویری ارائه برنامه و محتوا در وب فارسی نادر است، ترس ما از خودابرازی است. خب، مشخص است که وقتی نوشتن در یک وبلاگ ساده محتاج شهامت و اعتماد به نفس است، جلوی دوربین رفتن کار خیلی دشواری می‌شود.


اما من تصور می‌کنم با وجود همه این مشکلات نباید پا پس گذاشت و از تجربه کردن این شکل ارائه محتوا صرف‌نظر کرد. درست است که سرعت اینترنت ما تعریفی ندارد، اما با همین سرعت همه خیلی از ماها، هفته‌ای چند فیلم و سریال دانلود می‌کنیم، پس اگر لیاقت و شایستگی جلب اعتماد مخاطب را داشته باشیم، آنها حاضر می‌شوند روزانه چند ده مگ برنامه ویدئویی دانلود کنند.


برنامه «صفر و یک» که امروز شماره صفر و برنامه معرفی کوتاه ویدئویی آن را می‌بینید با چنین دیدگاهی از امروز آغاز می‌شود.


07-21-2013 02-26-45 AM


تقریبا همه زحمات برنامه را دوست خوبم آقای حسین سهندرام متحمل شده‌اند، البته من در تأمین محتوا و سوژه‌ها با ایشان همکاری خواهم کرد و اگر مناسبتی پیش بیاید، شاید به صورت ویدئویی در برنامه‌ها حاضر شوم.


برنامه «صفر و یک» با این پیش‌فرض ایجاد شده است که شمایی کلی از اخبار مهم فناوری روز را در یک برنامه چند دقیقه‌ای، به دست دهد، طوری که اگر شما روزی فرصت خواندن مطالب را در وبلاگ‌ها و سایت‌های معتبر نداشتید، با دیدن این برنامه، از جریان خبرهای مهم روز، عقب نمانید. ما دوست داریم برنامه در عین جنبه اطلاع‌رسانیع مفرح و سرگرم‌کننده هم باشد.


شما می‌توانید هر روز با سر زدن به «یک پزشک»، صفر و یک را ببینید. ما برنامه را در یوتیوب دانلود می‌کنیم، اما برای رفاه مخاطبان ایرانی، لینک‌ها دانلود مستقیم آن را در وبلاگ می‌گذاریم.


در صورت تمایل شما می‌توانید صفر و یک را در اکانت‌های شبکه‌های اجتماعی توییتر و فیس‌بوک هم دنبال کنید. این هم کانال برنامه «صفر و یک» در یوتیوب.


«صفر و یک» نیازمند محبت و پیشنهادات شماست.





صفر و یک – شماره صفر


خب، نوبت می‌رسد به نخستین برنامه که البته فقط جنبه معرفی دارد و کمتر از ۳ دقیقه طول دارد.


این برنامه را می‌توانید در یوتیوب ببینید.


یا از لینک‌های زیر دانلود کنید:


کیفیت معمولی ۳۶۰p -لینک اول - لینک دوم. (۷ مگ)


کیفیت خوب ۷۲۰p - لینک اول - لینک دوم. (۲۴ مگ)


برنامه بعدی «صفر و یک»، روز سه‌شنبه منتشر خواهد شد.






هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر