۱۳۹۲ تیر ۲۷, پنجشنبه

کره جنوبی دومین شبکه موبایل LTE-Advanced خود را هم راه انداخت: دانلود یک فیلم در ۴۰ ثانیه!

ماه پیش شرکت SK Telecom نسختین شبکه LTE-Advanced را در کره جنوبی راه انداخته بود و حالا یک اپراتور کوچک در این کشور به نام LG Uplus با راه انداختن دومین شبکه LTE-Advanced می‌خواهد در این حوزه رقابت کند.


فعلا شبکه LTE-A تازه تنها در سئول و شهرهای بزرگ کره در دسترس خواهد بود ولی در طی سه ماه سوم همین سال، در همه کره در دسترس قرار خواهد گرفت.


از نظر تئوریک سرعت LTE-A بیشتر از LTE روتین است و مثلا می‌شود یک فایل ۸۰۰ مگابایتی را در عرض ۴۰ ثانیه دانلود کرد، یعنی نصف زمانی که در یک شبکه LTE صرف این کار کرد. البته در مقام عمل سرعت‌ها نوسان دارند و معمولا کمتر از این حد هستند اما به هر حال سرعت LTE-A چیزی حدود دو برابر شبکه LTE است.


07-18-2013 07-22-34 PM


از ماه پیش، همزمان با به راه افتادن LTE-A در کره، سامسوسنگ هم نسخه‌هایی از گلکسی اس ۴ سازگار با این پروتکل را عرضه کرد و همین کار میزان علاقه‌مندی کره‌ای‌ها را به این شبکه جدید بیشتر کرده است.


تعداد مشترکان این شبکه بسیار قابل توجه است، تنها ظرف ۱۲ روز، ۱۵۰ هزار نفر مشترک این سرویس تازه شده‌اند، یعنی چیزی بیشتر از ۱۰ هزار نفر در روز.


07-18-2013 07-22-48 PM


آمریکایی‌ها طبق معمول در مورد سرعت اینترنت از کره‌ای عقب‌تر هستند، اما T-Mobile تا پایان سال میلادی جاری نخستین شبکه LTE-A را در آمریکا راه خواهد انداخت.


کاربران کره‌ای باید از این افزایش سرعت راضی باشند، چرا که تعرفه LTE-A همان قیمت LTE است.


منبع



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر