۱۳۹۲ مرداد ۷, دوشنبه

دیشب در ساعاتی که خواب بودید، یکی از بزرگ‌ترین نبردهای فضایی تاریخ رخ داد، البته در یک بازی آنلاین!

بازی Eve Online یک بازی آنلاین است که در یک دنیای علمی-تخیلی در کهکشانی مرکب از ۷۵۰۰ ستاره رخ می‌دهد، هر منظومه برای خودش سیارات، قمرها، ایستگاه‌ها، کمربند سیاره‌ای و سیاه چاله‌هایی دارد و در آن هر یکی از گیمرها در کار خاصی مثل راهزنی، تولید محصولات، تجارت، اکتشافات و جنگاوری تخصص پیدا می‌کنند.


این بازی برای خودش سیاست و سیستم اقتصادی و جنگ‌‌های بزرگ دارد، همه اینها توسط گیمرها کنترل می‌شوند.


دیشب یکی از بزرگ‌ترین جنگ‌های فضایی تاریخ در همین بازی Eve Online شبیه‌سازی شد، جنگی که در آن بیش از چهار هزار خلبان حضور داشتند.


در این جنگ دو متحد عمده یعنی TEST و CFC به جان هم افتاده بودند. میزان فشار روی سرورها به حدی بود که توسعه‌دهندگان گیم مجبور شدند که زمان بازی را آهسته کنند و به میزان ۱۰ درصد کندتر کنند تا سرورها بتوانند همه حرکات بازیکنان را تحلیل کنند.


07-29-2013 04-39-02 AM


جنگ دیشب، مثل سایر جنگ‌های روتین تاریخ، بی‌مقدمه رخ نداد، بلکه بعد از ماه‌ها کشاکش، پروپاگاندا و آماده‌سازی به وقوع پیوست.


نخست CFC بود که جنگ را شروع کرد، طرف‌های نبرد سعی می‌کردند که بر منظومه‌ها تسلط پیدا کنند و دسترسی خود را به منابع تضمین کنند.


جنگ به حضور ۴ هزار کاربر شروع شد و کم‌کم تاکتیک‌های نبرد هم آشکار شدند، TEST سعی می‌کرد لجستیک CFC را هدف بگیرد.


کسانی که Eve Online را برای نخستین بار می‌بینند، ممکن است منظره بازی برایشان شبیه یک برنامه صفحه‌گسترده باشد، ولی باید بدانید که بازی جذابیت‌های خاص خود را دارد.


07-29-2013 04-39-28 AM


دو طرف جنگ رهبران خودشان را دارند، رهبرانی که در ابتدای نبرد با پیام‌رسان Jabber برای تهییج سربازانشان، سخنرانی‌های حماسی انجام دادند!


بنا به آخرین گزارشاتی که از منطقه عملیاتی به دست ما رسیده است، فعلا ۳۶۰۰ کاربر در صحنه نبرد حضور دارند، به عبارتی ۴۰۰ رزمناو فضایی تا به حال نابود شده‌اند!


07-29-2013 04-40-00 AM


منبع







هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر