۱۳۹۲ مرداد ۶, یکشنبه

۱۹ درصد کل محتوای وب را وردپرس می‌چرخاند

رئیس شرکت اتوماتیک -مت مولنوگ- دیروز در جریان همایشی، اعداد و اطلاعات جالبی در مورد وضعیت وردپرس -این پلتفرم انتشار محتوای محبوب- ارائه داد. این امر کمی پیشتر از عرضه وردپرس ۳٫۶ صورت می‌گیرد. او در مورد افکارش در مورد وپرش ۳٫۶، ۳٫۷ و ۳٫۸ گفت و خبر داد که به زودی سایتی برای توسعه‌دهندگان افتتاح خواهد شد که به تکامل وردپرس و تبدیل آن به یک پلتفرم اپلیکیشنی کمک کند.


07-28-2013 10-05-46 AM


تا به حال ۳۱۴ نشست جهانی وردپرس، برگزار شده است که ۷۲ عدد از آنها در سال میلادی ۲۰۱۳ رخ داده‌اند. در عرض سال پیش، بیش از هزار نفر در این همایش‌ها صحبت کرده‌اند و ویدئوهای این همایش‌ها بیش از ۱٫۴ میلیون بار به صورت آنلاین تماشا شده‌اند.


در سال ۲۰۱۳، وردپرس و ۳۳۶ پوسته آن، بیش از ۴۶ میلیون بار دانلود شده‌اند که ۲٫۳ برابر سال پیش است. در همین زمان بیش از ۹۳۰۰ پلاگین وردپرس جهت درج در سایت ثبت‌نام شده‌اند که از بین آنها بیش از ۶۳۰۰ عدد از آنها تأیید شده‌اند، در حال حاضر مجموعا ۲۶ هزار پلاگین برای وردپرس وجود دارد.


امسال اپلکیشن‌ها موبایل وردپرش، ۱۵ بار به‌روز دشه‌اند که ۳ تا از به‌روزرسانی‌ها برای iOS و ۶ تا برای اندروید و بقیه برای ویندوز فون بوده است.


بر اساس نظرسنجی‌ای که از سی هزار نفر صورت گرفته است، مشخص شده است که نزدیک به سی درصد آدم‌های بالغ آمریکایی، با ورپرس آشنا هستند و می‌دانند که به صورت کلی چه کاری انجام می‌دهد.


آخرین برآورد این است که ۱۸٫۹ درصد محتوای وب به کمک ورپرس در وب قرار داده می‌شود که نسبت به سال ۲۰۱۲، به میزان ۲٫۲ درصد افزایش یافته است.


07-28-2013 10-08-43 AM


مولنوگ در جریان این همایش گفت که وردپرس ۳٫۶ به زودی رونمایی خواهد شد، این نسخه وردپرس از که نام رمز اسکار را دارد از فایل‌های ویدئویی و صوتی به صورت ذاتی پشتیبانی می‌کند.


مولنوگ در مورد تکامل وردپرس از یک ابزار وبلاگ‌نویسی صرف به سمت یک نرم‌افزار انتشار محتوا یا CMS و سپس یک پلتفرم اپلیکیشنی توضیح داد.


در همایش اشاره شد که ودرپرس ۳٫۷، در اکتبر رونمایی خواهد شد، این نسخه وردپرس بر پایداری و امنیت تأکید خواهد داشت و بسته‌هایی برای زبان‌های گوناگون دارد، در وردپرس ۳٫۷، به‌روزرسانی‌های کوچک به صورت خودکار صورت خواهد گرفت و در زمینه پسوردها هم پیشرفت‌هایی خواهد داشت.


وردپرس ۳٫۸ هم در ماه دسامبر، خواهد آمد.


منبع







هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر