۱۳۹۲ مرداد ۹, چهارشنبه

مطالعات نشان می‌دهند که تبلیغ‌دهندگان از روی وبگردی افراد می‌توانند وضعیت سلامت آن‌ها را بفهمند

اینترنت ابزار بسیار مناسبی برای بسیاری از کارها استو به نظر می‌رسد جست‌وجو برای اطلاعات پزشکی یکی از معمول ترین این کاربردها است. WebMD و دیگرسایت‌های پزشکی مانند هدیه‌ای الهی به نظر می‌رسند که به افراد وسواسی کمک می‌کنند که بفهمند سرگیجه‌شان به بی‌خوابی دیشب مربوط است یا به موضوعی جدی‌تر ربط پیدا می‌کند. در همین حال بسیاری از وب‌سایت‌های پزشکی پرطرفدار عواررض جانبی دردسرساز مختص خود را دارند:



آن‌ها فعالیت کاربران را با شرکت‌های تبلیغاتی طرف سوم به اشتراک می‌گذارند. این اطلاعات می‌توانند فهمیدن وضعیت سلامت یک کاربر خاص را ممکن کنند.



webMD-Cover


حداقل تحقیقی که روی ۲۰ سایت برتر اطلاعات سلامتی انجام شده است به چنین نتیجه‌ای رسیده است. برای این تحقیق که توسط پروفسور مارکو دی هوچ (Marco D Huesch) از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی انجام شده است، از ابزارهای آزاد Ghostery و Charles استفاده شده است. این تحقیق نشان داده است که هر ۲۰ سایتی که مورد بررسی قرار گرفته‌اند حداقل به یک روش فعالیت کاربران را ردگیری کرده و هفت وب‌سایت کلمات جست‌وجو شده توسط کاربران را در اختیار سایر شرکت‌ها قرار می‌دهند.


Health-websites-survey-jama


هوچ در گفت‌وگو با Verge گفته است که نگرانی اصلی این است که به کمک اطلاعات جمع‌آوری شده توسط این سایت‌ها و ترکیب آن‌ها با اطلاعاتی که از سایر سایت‌ها (بویژه شبکه‌های اجتماعی) قابل استخراج است، می‌توان پرونده به نسبت کاملی از وضعیت سلامت افراد را بدون اطلاع آن‌ها ایجاد کرد.


او می‌گوید: «به صورت تئوری ممکن است یک نفر بتواند مستندات محکمی حاوی تمام اطلاعات به خصوص اطلاعات پزشکی شما تهیه کند. اطلاعاتی نظیر داروهایی که می‌خورید، جایی که کار می‌کنید و سایر اطلاعات شخصی شما». یکی از مهم‌ترین نگرانی‌های هوچ این است که به این ترتیب برخی ممکن است تبلیغات مرتبط به سلامتی بهتری دریافت کنند. مثلا افرادی که از وضعیت سلامت بهتری برخوردار هستند، با تبلیغاتی برای بیمه‌های سلامتی با تخفیف بیشتر رویه‌رو شوند در حالی که افراد بیمار به حال خود رها شوند.


targetedADV


البته هوچ با تبلیغات هدف‌گیری شده (تبلیغاتی که براساس سابقه مرور کاربران انتخاب شده و نمایش داده می‌شوند) مخالف نیست. او تنها معتقد است که وضعیت کنونی که صنایع و کسب‌وکارها تنها تحت نظارت خودشان اداره می‌شوند وضعیت ایده‌آلی نیست. او می‌گوید: «باید تعادلی در این میان برقرار شود، اما در وضعیت فعلی یک کفه به شدت سنگین‌تر است. فناوری بسیار سریع‌تر از چیزی حرکت می‌کند که مقامات نظارتی بتوانند با آن پیش بروند.»


اگر در ۵ سال گذشته از وب استفاده کرده باشید احتمالا با این تبلیغات روبرو شده‌اید که گویی در تمام وب‌سایت‌ها شما را دنبال می‌کنند. شیوه کار معمولا به این شکل است که نشست‌های مرور وب کاربر از طریق کوکی‌ها ردگیری می‌شوند. هوچ اشاره می‌کند که قوانین کنترلی کنونی (نظیر قوانین آمریکا برای رازداری درباره اطلاعات پزشکی افراد) به تبلیغات هدف‌گیری شده وب اعمال نمی‌شوند. دلیل این است که چنین فناوری‌هایی از اطلاعاتی استفاده می‌کنند که به نظر نمی‌رسد به صورت مستقیم کاربردهای پزشکی داشته باشند.


منبع (+)







تجربه ای جدید در مطالعه با MoFeed





اهمیت دسترسی به جدیدترین خبرهای روز بر هیچکس پوشیده نیست و همه سعی می‌ کنند به نحوی این خبرها را مرور کنند. هر کسی هم دنبال برخی خبرهاست.



via Pocket http://www.gooyait.com/1392/05/04/experience-a-new-study-mofeed.html

مدرسه وب میکرز: ابزار توسعه دهندگان در مرورگرهای مختلف





اگر شما هم یک دولوپر یا توسعه دهنده یا همان برنامه نویس وب هستید ممکن است هنگام کار با قالب یک سایت بخواهید نشانه های html، سبک های css و یا فایل های جاوا اسکریپت را تغییر



via Pocket http://www.gooyait.com/1392/05/07/developer-tools-inspect-element.html

هفت دلیل برای خرید نکسوس 7 جدید گوگل : مجله اينترنتی گويا آی‌تی





به تازگی شاید در خبرها از عرضه نکسوس ۷ جدید توسط گوگل با خبر شده باشید.



via Pocket http://www.gooyait.com/1392/05/09/seven-reasons-to-buy-the-new-google-nexus-7.html

چگونه یک گیک باشیم | گیک ها از مد دور نیستند





همونطور که تو مقاله قبلی که در مورد جمله معروف جابز بود گفتم، تیپ و مد و لباس پوشیدن یه چیز کاملا اختصاصی هستن و هر فردی باید مطابق شخصیت و علاقش بهش دست پیدا کنه، اما



via Pocket http://onever.ir/گیک-ها-از-مد-دور-نیستند/

The anatomy of a WordPress theme





WordPress themes are made up of a folder of template files, each of which controls a specific piece of your theme. Parts of your site that remain static no matter what page you’re on are controlled by header, sidebar and footer files.



via Pocket http://yoast.com/wordpress-theme-anatomy/

Theme Development





This article is about developing WordPress Themes. If you wish to learn more about how to install and use Themes, review Using Themes.



via Pocket http://codex.wordpress.org/Theme_Development

۱۳۹۲ مرداد ۸, سه‌شنبه

هنرمند ژاپنی که با استفاده از صدای مشتری‌هایش جواهر برایشان طراحی می‌کند

هنرمند و طراح ژاپنی به نام ساکوراکو شیموزو، چندین سال‌ است که کار جالبی می‌کند.


07-30-2013 11-26-17 AM


اگر با یک برنامه ویرایش صدا کار کرده باشید، لابد شکل امواج صوتی را دیده‌اید، کاری که خانم شیموزو می‌کند این است که شمل امواج صوتی مشتری‌هایش را روی حلقه‌ها، دست‌بندها و گردن‌بندها درج می‌کند.


07-30-2013 11-22-00 AM


او پیش از این از لیزر برای این کار استفاده می‌کرد ولی حالا برای افزایش کیفیت و ماندگاری کارهایش، از فناوری سه‌‌بعدی هم استفاده می‌کند.


07-30-2013 11-22-19 AM


او صداها و واژه‌ها متفاوتی را روی جواهرآلات درج می‌کند، از «بله» یک زوج روی حلقه‌های ازدواج گرفته تا صدای خمیازه و سرفه!


07-30-2013 11-23-04 AM


بد نیست به وبلاگ او سر بزنید.


07-30-2013 11-25-50 AM


07-30-2013 11-23-36 AM








۱۳۹۲ مرداد ۷, دوشنبه

گرسنه بمان احمق بمان





آیا استیوجابز طراح بزرگی بود؟ این به نظر شما بستگی داره، اما بازاریاب چطور؟ اینو هم به خودتون واگذار میکنیم اما سخنور چطور؟ آیا استیوجابز سخنران بزرگی بود؟ آیا استی



via Pocket http://onever.ir/گرسنه-بمان-احمق-بمان/

مرداد داغ با بسته پیشنهادی اندرویدی «یک پزشک»: بخش اول برنامه‌های کاربردی





Any.DO یکی از بهترین برنامه‌های کاربردی برای مدیریت زمان از طریق گوشی اندروید است. می‌توانید کارها و زمانی که قرار است انجام شوند را به Any.



via Pocket http://1pezeshk.com/archives/2013/07/1pezeshk-android-apps-pack.html

ترجمه مقدمه کتاب «عصر جدید دیجیتال» به قلم اریک اشمیت و جِی‌رِد کوهِن





مقدمه: سال‌ها پیش در مجله دانستنی‌ها، مقارن با زمان کمبود کاغذ، آن زمانی که قطع مجله کوچک شده بود و کاغذش به شدت کم‌کیفیت، پاورقی جالبی چاپ می‌شد در مورد هنرهای رز



via Pocket http://1pezeshk.com/archives/2013/07/the-new-digital-age-reshaping-the-future-of-people-nations-and-business.html

عاقبت جستجوی مطالب غیراخلاقی در اینترنت!

شاید شما به برنامه‌های مخرب یا malwareهایی برخورده باشید که خیلی جالب طراحی شده‌اند، مثلا بعضی از این برنامه‌های مخرب خودشان را جای ضد ویروس جا می‌زنند و به صورت گرافیکی اسکن ویروس را در هارد دیسک‌های شما شبیه‌سازی می‌کنند، این برنامه‌ها نشان می‌دهند که اوضاع کامپیوتر شما خیلی خراب است و اگر زود آستین بالا نزنید و نسخه پولی ضد ویروس کذایی را نخرید، به زودی به مشکل برمی‌خورید. جالب است که نویسندگان این برنامه‌های مخرب، در مواردی به ثروت قابل توجهی هم رسیده‌اند.


07-29-2013 05-09-57 AM


اما دسته‌ای از برنامه‌های مخرب به تازگی رواج پیدا کرده‌اند که باج‌بگیر یا حق‌السکوت بگیر یا ransomware نام دارند و هر کدام به بهانه‌ای متعرض کاربر می‌شوند و تا کاربر پولی پرداخت نکند، سیستمش را قفل می‌کنند یا کاربر را می‌ترسانند.


یک مرد ۲۱ ساله اهل ویرجینیا، به تازگی گرفتار یکی از همین برنامه‌های مخرب شد، این مرد البته کاربر معصوم اینترنت هم نبود و یکی از علایق‌اش نگاه کردن به محتواهای مستهجن در مورد کودکان بود. در غرب این نوع از انتشار مطالب غیراخلاقی اصلا تحمل نمی‌شود و به شدت با آن برخورد می‌شود.


بله! این کاربر تازه دست به کار شده بود که ناگهان متوجه یک پاپ‌آپ روی صفحه نمایش خود شد که به او اخطار می‌داد یا باید جریمه بپردازد یا باید منتظر تعقیب قضایی باشد.


ظاهرا این مرد اصلا اهل رفتن زیر بار حرف زور نبود و در حرکتی عجیب، کامپیوتر خود را به اداره پلیس برد تا بپرسد، آیا به جرم تلاش برای دسترسی به محتواهای مستهجن از آن نوع، پیگردی برایش صادر شده است یا نه.


پاسخ منفی بود، اما پلیس‌ها کامپیوتر این مرد را جستجو کردند و عکس‌های ناپسندی از کودکان از در آن یافت. او فعلا با سه اتهام مختلف، بدون امکان پرداخت وثیقه برای آزادی، بازداشت است!


07-29-2013 05-07-25 AM


می‌بینید که رشته‌ای از حوادث شامل علایق ناپسند، ناآشنایی با اینترنت و برنامه‌های مخرب و حماقت، باعث به درسر افتادن این مرد شده است.


در خبری جداگانه موتور جستجوی بینگ مایکروسافت در انگلیس به کاربرانی که سعی در یافتن تصاویر غیراخلاقی در مورد کودکان داشته باشند، اخطاری به صورت پاپ آپ می‌دهد.


منبع: + و +







دیشب در ساعاتی که خواب بودید، یکی از بزرگ‌ترین نبردهای فضایی تاریخ رخ داد، البته در یک بازی آنلاین!

بازی Eve Online یک بازی آنلاین است که در یک دنیای علمی-تخیلی در کهکشانی مرکب از ۷۵۰۰ ستاره رخ می‌دهد، هر منظومه برای خودش سیارات، قمرها، ایستگاه‌ها، کمربند سیاره‌ای و سیاه چاله‌هایی دارد و در آن هر یکی از گیمرها در کار خاصی مثل راهزنی، تولید محصولات، تجارت، اکتشافات و جنگاوری تخصص پیدا می‌کنند.


این بازی برای خودش سیاست و سیستم اقتصادی و جنگ‌‌های بزرگ دارد، همه اینها توسط گیمرها کنترل می‌شوند.


دیشب یکی از بزرگ‌ترین جنگ‌های فضایی تاریخ در همین بازی Eve Online شبیه‌سازی شد، جنگی که در آن بیش از چهار هزار خلبان حضور داشتند.


در این جنگ دو متحد عمده یعنی TEST و CFC به جان هم افتاده بودند. میزان فشار روی سرورها به حدی بود که توسعه‌دهندگان گیم مجبور شدند که زمان بازی را آهسته کنند و به میزان ۱۰ درصد کندتر کنند تا سرورها بتوانند همه حرکات بازیکنان را تحلیل کنند.


07-29-2013 04-39-02 AM


جنگ دیشب، مثل سایر جنگ‌های روتین تاریخ، بی‌مقدمه رخ نداد، بلکه بعد از ماه‌ها کشاکش، پروپاگاندا و آماده‌سازی به وقوع پیوست.


نخست CFC بود که جنگ را شروع کرد، طرف‌های نبرد سعی می‌کردند که بر منظومه‌ها تسلط پیدا کنند و دسترسی خود را به منابع تضمین کنند.


جنگ به حضور ۴ هزار کاربر شروع شد و کم‌کم تاکتیک‌های نبرد هم آشکار شدند، TEST سعی می‌کرد لجستیک CFC را هدف بگیرد.


کسانی که Eve Online را برای نخستین بار می‌بینند، ممکن است منظره بازی برایشان شبیه یک برنامه صفحه‌گسترده باشد، ولی باید بدانید که بازی جذابیت‌های خاص خود را دارد.


07-29-2013 04-39-28 AM


دو طرف جنگ رهبران خودشان را دارند، رهبرانی که در ابتدای نبرد با پیام‌رسان Jabber برای تهییج سربازانشان، سخنرانی‌های حماسی انجام دادند!


بنا به آخرین گزارشاتی که از منطقه عملیاتی به دست ما رسیده است، فعلا ۳۶۰۰ کاربر در صحنه نبرد حضور دارند، به عبارتی ۴۰۰ رزمناو فضایی تا به حال نابود شده‌اند!


07-29-2013 04-40-00 AM


منبع